Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

2010-04-24..25 - SE - Välkomna till vårens bmw 840/850 (e31) träff 24-25 april !

Einklappen
X
 
  • Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

  • 2010-04-24..25 - SE - Välkomna till vårens bmw 840/850 (e31) träff 24-25 april !

    VÄLKOMNA TILL VÅRENS BMW 840/850 (E31) TRÄFF 24-25 APRIL !
    NI SOM HAR EN AV BMW:S UNIKA E31 ÄR VÄLKOMNA TILL EN HÄRLIG VÅRTRÄFF.
    VI HAR EN HELDAG/HELG TILLSAMMANS MED MÅNGA TREVLIGA AKTIVITETER OCH VI BESÖKER FLERA STÄLLEN I SJUHÄRADSBYGDEN.
    LÖRDAG 24 APRIL: SAMLING PÅ AUTO 7H I BORÅS/VIARED
    • Avresa från Ok/Q8 i Kinna kl 09:00 mot Viared
    09:30 – 14:00
    · KORT PRESENTATION AV AUTO 7H
    · DE SOM EVENTUELLT HAR PROBLEM KAN UTFÖRA EN AVLÄSNING MED HJÄLP AV DIS FÖR 250:- SAMT FÖRA EN DIALOG MED TEKNIKER OM HUR MAN GÅR VIDARE MED PROBLEM/REPARATIONER.
    · FÖRMIDDAGS FIKA BJUDER AUTO 7H PÅ.
    · VI HAR FÖRMÅNEN ATT HA EN KILLE SOM KAN TA BORT BUCKLOR UTAN OMLACKERING TILL EN MINDRE KOSTNAD. PRIS CA 400 KR/PLÅT. OBS! MÅSTE ANMÄLAS VID ANMÄLAN TILL DAGEN.
    · VI FÅR DESSUTOM MÖJLIGHETEN ATT BESTÄLLA RESERVDELAR TILL RABATTERADE PRISER 15%, BESTÄLLS DIREKT PÅ AUTO 7H TELE +46 33 20 73 50 MEDDELA ATT DET GÄLLER E31 TRÄFFEN. DET GÅR BRA ATT BÅDE BESTÄLLA I FÖRVÄG (OM NI VILL HÄMTA DET TILL TRÄFFEN) OCH UNDER DAGEN.
    · DET KOMMER ÄVEN ATT KOMMA EN TAPETSERARE SOM FÖREVISAR SKINN SKÖTSEL SAMT HUR MAN KAN ÅTGÄRDA EVENTUELLA SKADOR.
    · MÖJLIGHET TILL PROVKÖRNING.
    · TIPSPROMENAD INNE I BILHALLEN.
    15:00
    · EN TUR UT TILL VACKRA TORPA STENHUS OCH HOFSNÄS, DÄR VI STÄLLER UPP FÖR FOTOGRAFERING.
    · FIKA PÅ PLATS.
    17:00
    · VI FORTSÄTTER FÄRDEN TILL LIMMAREDS VÄRDSHUS FÖR INTAG AV MIDDAG (DERAS SCHNITZEL).
    · DÄREFTER FORTSATT FÄRD TILL HOTELL TVÅ SKYTTLAR (PRIS: DUBBELRUM MED FRUKOST 600:-/NATT, ENKEL RUM MED FRUKOST 400:-/NATT.) BOKNING AV RUM SE NEDAN.
    · SAMKVÄM PÅ KVÄLLEN.
    Söndag
    10:00-
    · Fortsatt rundtur i Sjuhäradsbygden med slutmål i Skene på Von Braun Sportscar för en rundvandring på företaget.
    13:00
    · Avslutning.
    Krav för att träffen skall bli av är att det blir ett femtontal bilar. Det vore trevligt om man tar med sig sin respektive.
    Övernattning inget krav, men trevligt om alla som kommer är med hela träffen.
    Anmälan görs till ph@mark.se De som skall/vill övernatta bokar detta enligt anv. nedan. En bokningsavgift på 200 kr/person skall sättas in på konto som meddelas i ett svars mail (för middag på lördagen)
    De som kommer på fredagen den 23/4 är välkomna till oss på lite mat och mingel.

    Hotell bokas på följande
    Två Skyttlar, 511 92 Örby
    Tel +46 320 301 00
    Fax +46 320 301 99

    http://www.tvaskyttlar.com/

    Uppge att det gäller för BMW E31

    Vänliga hälsningar till er alla från Per och Maria
    /Per Helmer
    CB10518\CB72731


  • #2
    Hei

    Skal sende informasjon ut på fellesmail til alle Norske eiere vi har på lista.

    Satser på att vi kan stille med biler fra Norge og håper og få med flere.


    Hilsen
    Terje
    Terje Nordhus
    850CSI

    Kommentar


    • #3
      Träff

      Hej!
      Tack för att du skickar detta vidare.
      Hälsningar
      Per
      Angehängte Dateien
      Zuletzt geändert von Pelle; 15.01.2010, 06:02.
      /Per Helmer
      CB10518\CB72731

      Kommentar


      • #4
        jeg kan desverre ikke komme på dette treffet, det blir for tidlig for meg.

        Jeg håper å ha bilen klar til senest Juni, om jobben min tillater det.

        Er ennu mye jobb igjen for å få superchargeren optimal og jeg tror det vil ta 1-2 måneder å gjøre dette p.g.a. at jeg må få chip sendt fra USA hver gang.

        Håper andre Nordmenn kan ta turen bort.
        -Egil (thats my name)

        1990 850IA Hartge SC
        2012 M550d Touring

        If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

        Kommentar


        • #5
          Hei

          Da er mail sent ut til vel 60 Norske E31 eiere så håper det vil være flere som kommer.

          Jeg satser ivertfall på og komme
          Har du bestilt flott vær??

          Hilsen
          Terje
          Terje Nordhus
          850CSI

          Kommentar


          • #6
            Hej

            Trevligt att du vill komma och hoppas att du får följe med fler E31 er.

            Solen skall Lysa och varm skall det vara.
            Zuletzt geändert von Pelle; 16.01.2010, 12:06.
            /Per Helmer
            CB10518\CB72731

            Kommentar


            • #7
              Treff

              Jeg satser på og komme på treffet. Det blir spennende å se om arbeidet som gjøres med og registrere 8-Serie eiere i Norge fører til at det kommer noen biler herfra.

              Kommentar


              • #8
                Treff

                Hej Stensen!
                Vore kul att ses igen det var ju ett tag sedan.
                Ja se till och ta med dig ett antal E31ér från Norge.
                /Per Helmer
                CB10518\CB72731

                Kommentar


                • #9
                  Pelle

                  Da har vi ubekreftede meldinger på fem Norske biler som vil komme ( med Stensen )
                  + Kansje Egil også viss han får bilen til og gå skikkelig til da.

                  Håper jo att det kan bli enda flere så skal sende ut invitasjonen en gang til når det nærmer seg.

                  Er det Noen som har meld seg på allerede?

                  Hilsen
                  Terje
                  Terje Nordhus
                  850CSI

                  Kommentar


                  • #10
                    Hej

                    Vad roligt att höra Terje, som det ser ut just nu så har vi närmare tio bilar men vi hoppas på det dubbla eller fler. Inventeringen av E31 pågår för fullt och för tillfället så har vi hittat närmare 150 men räknar med att det finns närmare 300 st i sv.

                    E31 Hälsningar
                    /Per Helmer
                    CB10518\CB72731

                    Kommentar


                    • #11
                      Jeg har fått ny jobb og vil kanskje klare å komme som Terje sier.
                      Det kommer nå ann på om John klarer å lage en chip som gjør at bilen får nok bensin.
                      Om det går og jeg kan lure meg bort på jobb en dag eler to så kommer jeg også.

                      Ingen garanti, men har jeg muligheten så kommer jeg.
                      -Egil (thats my name)

                      1990 850IA Hartge SC
                      2012 M550d Touring

                      If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

                      Kommentar


                      • #12
                        Hei Egil

                        Vore trevligt om du får i ordning på din bil så att du kan komma. John får jobba fortare och fixar dina chip. Jobbet är väl inget problem
                        /Per Helmer
                        CB10518\CB72731

                        Kommentar


                        • #13
                          Zitat von Pelle Beitrag anzeigen
                          Hei Egil

                          Vore trevligt om du får i ordning på din bil så att du kan komma. John får jobba fortare och fixar dina chip. Jobbet är väl inget problem
                          Jobbet kan bli et problem efter som jag just fått en ledande posisjon på et prosjekt som skal vara klart i Oktober.
                          og med klart så menar jag ferdigt planerat, jobbet er slutført och produktet avleverat til kunden.

                          Just nu er det kong vinter som holder upp framgongen på min bil, inte John.
                          Problemet med at få min bil klar er at John moste skikka meg et chip fran USA vilket tar 5-6 veckodager.
                          Sen moste bilen kjørs et antal mil så styrningen får anpassa sig min motor, så moste jag dyno kjøra bilen och skikka det på mail til USA, ny chip moste fixas och skikkas til mig.
                          så det tar fort 2-3 veckor mellan varje chip.
                          Er jag heldig så kan jag ta ut min bil i slutet på Mars och børja testa.
                          I besta fall så kan jag få testat 2 chippar innan det er dags at åka til erat treff, om det bliver godt nog vet jag inte.

                          Ursekta min dårliga Svenska
                          -Egil (thats my name)

                          1990 850IA Hartge SC
                          2012 M550d Touring

                          If I misspelled a word it's because I'm Norwegian, so bear with me.

                          Kommentar


                          • #14
                            Tyvärr så blev det trubbel med hotellet som bokat bort alla rummen natten mellan fredag och lördag men jag har löst detta med Kinna Stadshotell istället men tyvärr så blir det lite dyrare 600:- enkel resp 800:- dubbel/natt. Hoppas detta inte ställer till det för er, Telenr och adress till hotellet se nedan.
                            Kinna Stadshotell, Rättaregårdsgatan 2, 511 54 Kinna Tel. 0320 - 143 00 Fax. 0320 - 152 64 info@kinnastadshotell.se
                            PS Glöm ej att ange Club E31 vid Anmälan
                            /Per Helmer
                            CB10518\CB72731

                            Kommentar


                            • #15
                              Pelle

                              Hotellet betyr ikke så mye, det går bra for meg ivertfall.

                              Kikket litt på kjørerute i går og tror det blir ferje fra Sandefjord til Strømstad går en ferje fra Sandefjord ca 13.00 på fredagen, den kan passe bra.

                              Hilsen
                              Terje
                              Terje Nordhus
                              850CSI

                              Kommentar

                              Lädt...
                              X